А сьогодні в нас година спілкування з моїми вихованцями на тему
« А ВЖЕ ВЕСНА, А ВЖЕ КРАСНА!»
Епіграфом стали відомі слова В.Сосюри
Люблю весну, та хто її не любить,
Коли життя цвіте, як пишний сад.
І, мов у сні, шепочуть листя губи,
І квіти шлють солодкий аромат.
Коли життя цвіте, як пишний сад.
І, мов у сні, шепочуть листя губи,
І квіти шлють солодкий аромат.
Люблю весну, коли плюскочуть ріки,
Коли рида од щастя соловей
І заглядає сонце під повіки
У тишині задуманих алей…
Коли рида од щастя соловей
І заглядає сонце під повіки
У тишині задуманих алей…
Люблю, коли блукає місяць в травах,
Хатини білить променем своїм
І п’є тепло ночей ласкавих,
А на лугах пливе туманів дим…
Хатини білить променем своїм
І п’є тепло ночей ласкавих,
А на лугах пливе туманів дим…
Весна вдягла у зелень віти в дуба,
Уже курличуть в небі журавлі.
Люблю весну, та хто її не любить
На цій чудесній, радісній землі!
Уже курличуть в небі журавлі.
Люблю весну, та хто її не любить
На цій чудесній, радісній землі!
Мета: розширити та закріпити знання дітей про весняні явища,
появи первоцвітів та прильоту пташок;вчити розуміти природу, відчувати її красу; коригувати уяву, мислення;сприяти вихованню спостережливості, допитливості; виховувати любов до навколишнього середовища.
Обладнання: ілюстрації і зображення весняних квітів, пейзажів, птахів; музична композиція; аудио запис «Спів птахів».
Хід заняття
Організація класу:
Доброго дня , діти!
Рада вас бачити, чи готові ви до праці дружно приступати?
Сьогодні у нас година спілкування, тему якої ви здогадаєтесь відгадавши загадку:
Привітанням журавля
Я пробуджую поля,
Наповняю ручаї,
Та заквітчаю гаї.
Кожен з вас мене впізна
Відгадали? Я - .... (ВЕСНА)
Отже ,тема нашого заняття «А вже весна, а вже красна!». Діти скажіть, що таке весна?
Асоціаційний кущ. Весна (яскраве сонечко,блакитне небо,перші квіти,перелітають птахи,зеніє трава,тануть сніги,теплий дощик, тане крига.)
(відповідь дітей)
Весна – це тепло, блакитне небо, яскраве сонечко. Весна – це перші квіти, зелена травичка, зелені листочки на кущах та деревах. Весна – це теплий дощик, веселі пісні пташок. Це перший грім та громовиця. Весна – це мамине свято, це день народження Т.Г. Шевченка, це Великдень, це День Перемоги. І навесні завжди є радісний настрій.
Діти, що є вісниками весни? (Квіти)
А які весняні квіти ви знаєте? (пролісок, підсніжник, конвалія)
Зверніть увагу на дошку, які квіти ви бачите. (віповідь дітей називають назви квіток)
Давайте з вами пограємо в гру, вона називається «Весняний віночок»
Працювати будемо в парах.
2. ГРА: «ВЕСНЯНИЙ ВІНОЧОК»
Вам потрібно скласти пазл прислів’я про весну і поснити його. (1. Сій вчасно, родить рясно. 2. Довгі бурульки – на довгу весну. 3. З берези багато соку – літо буде дощовим. 4. Весна ледачого не любить. 5. Побачив шпака – знай: весна біля порога.)
Молодці, гарно справились із завданням!
3.Гра «Буває/не буває»
Подивітся уважно на дошці розвішані малюнки, на яких зображенно явища природи. Нам потрібно залиши тільки ті, які є притаманні саме весні.
Так, дощ. Дощ буває весною, отже залишаємо цей малюнок на дошці.
Ми їх залишаємо? (так)
Бо саме весною пробуджується земля і зацвітають перші квіти.
Отже, ми цей малюнок залишаємо.
Наступний малюнок. (Сніг)
Так, це сніг. Сніг буває весною? (Ні)
Тому цей малюнок ми знімаємо.
Далі на малюнку, що ми бачимо? (Блискавка)
А на наступному малюнку, що ми бачимо? (Тануть бурульки)
Молодці.
Далі на малюнку, що ви бачите? (Жовте листя на деревах)
Це явище притамане весні? (Ні)
Тому я знімаю цей малюнок.
Таке буває весною? Так буває. (Так, бо тільки навесні розпускаються бруньки)
Молодці, ви всі були уважними і гарно працювали!
Діти, давайте повернемося до теми нашого заняття « А вже весна , а вже красна !»
Як ви гадаєте ,чому весна красна? (Відповідь дітей )
Тому що, вона тепла,сонячна,з’являються зелені листочки, розквітають різнокольорові квіти.)
А тому слідуюча гра: відгадай квітку за кольором.
4. Гра «ВІДГАДАЙ КВІТКУ ЗА КОЛЬОРОМ»
Я називаю колір, а ви називаєте квіти ,які йому відповідають.
Білий - конвалія, пролісок, нарцис.
Жовтий – кульбаба, нарцис, мати-мачуха.
Синьо-блакитний - пролісок, барвінок, сон-трава.
Фіолетово-рожевий – медунка, фіалка, бузок.
Молодці, я бачу ,що ви гарно знаєте весняні квіти, тому чудово впорались із завданням.
Діти, давайте подумаємо: чи лише квіти є вісниками весни? Не можете пригадати? Я вам допоможу, прослухавши цей запис, ви все пригалаєте. (звучить запис співу весняних птахів)
Здогадались?! (Птахи)
То що ж, є ще вісниками весни?
Діти, яких птахів ви знаєте, що повертаються із вирію? (жайворонок, шпак, лелека, соловейко, дикі гуси, чайки, ластівка)
А також я пропоную відгадати загадки про птахів:
5. Відгадування загадок
Першим я приніс весну.
Пробудив усе від сну
Заспіваю під вікном
Звуть усі мене (ШПАКОМ)
На даху моєї хати
Оселився птах цибатий
Довгий дзьоб і ноги має,
Мишок, жабок полюбляє
Чемних діток із далека
В кожен дім несе...(ЛЕЛЕКА)
В мене є великий хвіст
Я співаю, як артист
Спів мій радісний усюди
Дуже люблять слухать люди (СОЛОВЕЙКО)
Привітає піснями із весною
І живе з нами під стріхою одною (ЛАСТІВКА)
Найпершими з вирію повертаються жайворонки, за ними шпаки, вони оселяються у шпаківнях, які для них виготовили люди. Потім прилітають чайки та дикі гуси. Птахи - друзі нашого дитинства, про птахів складено багато пісень та віршів. Може хтось пригадає вірші про весняних птахів?
6.Вірші.
«Ластівка»
Сонце в небі ластиться, Виграє вода.
Прилетіла ластівка, До свого гнізда.
І щебече, тішиться,
Весну заклика.
У гніздечку ніжиться, Пташка молода.
Сонце в небі ластиться,
Квітне теплий день.
Ллється пісня ластівки, До усіх людей.
І щебече, тішиться, В небесах кружля.
Білим цвітом ніжиться
Ластівка моя.
«Співай соловейко»
Аж гнеться калина від співу дзвінкого!
Це хто там співає? Не видно нікого.
Погляньте пильніш у калину рясну:
Ото соловейко стрічає весну.
Щебече, витьохкує, срібно сміється.
І де стільки сили у нього береться!
Такий же маленький, а як він співа,
Немовби до нас вимовляє слова.
Співа соловейко про сонце й хмаринку,
Про любу Вкраїну , що квітне в барвінку .
А нам не наслухатись гарних пісень,
В садок під калину приходим щодень.
І дуже ми вдячні маленькій пташині.
Хоча вона взимку жила на чужині,
Та пісню принесла у рідний свій край ...
Співай, соловейку, ще дужче співай!
Молодці ,бачу не даремно ви ходите до бібліотеки. А тому знаєте багато цікавого.
Отже, наше спілкування підходить до завершення.
А давайте пригадаємо, якою була тема нашого заняття?
Що сподобалось вам найбільше?
Що вам не сподобалось?
Дітки, а що найбільше вам запам’яталось?
Дякую вам за увагу. Ми відчули прихід весни. Будьте завжди позитивними, гарними та веселими. А на завершення пропоную вам переглянути відео про весну та затанцювати танець
Немає коментарів:
Дописати коментар